Let op: dit album staat op alle streamingsdiensten die er zijn, dus ook op YouTube, maar er worden geen fysieke exemplaren van geperst.
Het is het achtste album dat hij heeft mogen maken en het gaat over dingen van het dagelijkse leven, zoals ons gebrek aan geduld, ons veel te grote ego, of we elkaar wel de warmte geven die we zo nodig hebben en of je weleens een schouderklopje krijgt. Maar de rode draad van het album is de manier waarop je naar de werkelijkheid kijkt. Welk licht je in je ogen laat vallen. Want als je leeft vanuit Gods licht zie je heel andere dingen en dan is er steeds weer de liefde en de hoop dat het ánders kan in de wereld. Op "Licht in je ogen" staan de volgende liedjes:
1) Dansen: over hoe je tegen alle feiten in zou willen dansen vanuit de Liefde.
2) Het Ego: met een knipoog over de vraag of er ooit een grens is aan ons steeds groter wordende ego..
3) De winter: hoe kun je zelf een bron van warmte zijn temidden van alle kilheid?
4) Geduld? met een knipoog over hoe ouderwets geduld eigenlijk is..
5) Papa nu jij kind bent: over het dementieproces van Robs vader en hoe hij dat verwerkt heeft. Dit lied is ook de spil van zijn programma over dementie.
6) De horizon voorbij: als je leeft vanuit het perspectief van een nieuwe aarde wordt je blik op deze werkelijkheid anders.
7) Collectestress: met een knipoog over al die goede doelen die geld nodig hebben.
8) Als je niet meer...: over God Die met je mee gaat dwars door alles heen..
9) Het gezicht van de liefde: er is veel meer liefde tussen mensen dan je op het eerste gezicht zou denken.
10) Jij verdient een lintje: dit is een nieuwe versie van zijn eerdere single, nu met een tekst die iedereen kan gebruiken om een ander in het zonnetje te zetten…
11) De tijd: zij is onverbiddelijk, dus doe alles op Zijn tijd..
12) Het lied voor iedereen: een strijdbaar lied over iedereen die geen genoegen neemt met hoe het zoal gaat in de wereld.
Teksten en melodie maakte Rob zelf, de arrangementen zijn van Peter Favier en Jan Willem van Delft, de opname en mixage werden ook door Peter Favier verzorgd en de mastering door Sander van der Heide. Zoals gebruikelijk bij Rob is het weer een mengsel van ernst en humor. Want met humor kun je de meest ernstige dingen zeggen...
